Τρίτη 27 Δεκεμβρίου 2011

Με ξαναβρίσκω...

Πέρασαν κι αυτά τα Χριστούγεννα, τελείωσε και φέτος αυτή η για χρόνια επαναλαμβανόμενη απάτη. Δεν θέλησα ευχές, άσκοπα λόγια, άδεια, ειπωμένα ή γραμμένα που καμία σχέση δεν έχουν με την πραγματικότητα. Μέχρι εδώ ήταν το παραμύθι…
Αυτά τα Χριστούγεννα μου βγήκαν αρκετά εποικοδομητικά, μιας και πραγματικά απήχα από οτιδήποτε Χριστουγεννιάτικο. Άρχισα επιτέλους να βρίσκω τον εαυτό μου.
Σίγουρα για πολλούς δεν είναι ό,τι καλύτερο ένα αρχαίο δράμα Χριστουγεννιάτικα, αλλά πραγματικά απόλαυσα τον Μάνο Κατράκη ως Κρέοντα και την Ειρήνη Παπά ως Αντιγόνη στην ομώνυμη τραγωδία του Σοφοκλή.  Κι αυτός είναι ένας από τους θησαυρούς που κρύβει το διαδίκτυο και ειδικά το  YouTube. Τις τελευταίες μέρες είδα ακόμα τον "Γλάρο" του Τσέχωφ, τον "Γυάλινο κόσμο" του αγαπημένου μου Tennessee Williams και μία μοναδική Άννα Συνοδινού να υποδύεται τη μάνα στον «Ματωμένο γάμο» του Λόρκα. Η μετάφραση στη συγκεκριμένη παράσταση ήταν του Νίκου Γκάτσου, ίσως και γι’ αυτό να είδα και να ξαναείδα τον μονόλογο του φεγγαριού, κατά την άποψή μου ένα από τα πιο δυνατά στοιχεία του έργου. Και βέβαια όλα αυτά ντυμένα με τη μουσική του Μάνου Χατζιδάκι.


Πλούσιο υλικό επίσης  μπορεί κανείς να αντλήσει και στο αρχείο του Εθνικού Θεάτρου. Δυστυχώς όμως για παλιές παραστάσεις, που κατά την άποψή μου έχουν και αξιολογότατες ερμηνείες δεν υπάρχει οπτικοακουστικό υλικό. Αρκέστηκα λοιπόν σε κάποια κλασσικά αριστουργήματα του παγκόσμιου θεάτρου, που μεταφέρθηκαν στη σκηνή σχετικά πρόσφατα. Χθες Ίψεν, «Έντα Γκάμπλερ» και σήμερα Μπρέχτ, «Ο καυκασιανός κύκλος με την κιμωλία»…
Έπεται συνέχεια! Έχω εντοπίσει αρκετά ενδιαφέροντα έργα που θέλω να δω. Επόμενη επιλογή μου, και πάλι Μπρέχτ «Ο Βίος του Γαλιλαίου». 
Και σίγουρα προτιμώ χίλιες φορές την παρέα μια καλής θεατρικής παράστασης μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή μου από οτιδήποτε άλλο!

2 σχόλια:

  1. Kαλησπερουδια! Πολυ χαρηκα για την Αντιγονη που αναφερεις διοτι απο καιρο εψαχνα να δω αυτη την παρασταση. Δεν την εχω πετυχει ποτε στην τηλεοραση και στο youtube ειχα δει μονο αποσπασματα. Δεν ειχα ψαξει ποτε να βρω ολοκληρο το εργο. Πολυ χαρηκα που διαβασα εδω οτι υπαρχει. Θα το δω με την πρωτη ευκαιρια.

    Ευχομαι να περνας τις γιορτες με οποιον τροπο σε ευχαριστει και σε ενθουσιαζει. Αλλιως οπως λες ειναι μια επαναληψη. Καλες γιορτες με υγεια και ευτυχια.

    Φιλια πολλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλησπερούδια αγαπημένε μου Αλχημιστή,
    Έχεις και την δικές μου ευχές για τις γιορτές, να περνάς όπως καλύτερα ταιριάζει σε σένα και σε γεμίζει περισσότερο.
    Όσον αφορά τώρα στην Αντιγόνη, αυτό που παρακολούθησαν ήταν μια κινηματογραφική μεταφορά της τραγωδίας, αλλά τόσο άψογη και με την καλύτερη (πιστεύω) διαμονή ρόλων που δεν είχε τίποτα να ζηλέψει από μια θεατρική παράσταση.
    Μπορείς να το δεις εδώ www.yout..../watch?v=BSDdXJsztEE
    Περιμένω να ακούσω (διαβάσω για την ακρίβεια) τις εντυπώσεις σου!

    Την αγάπη μου και πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή